Procedura reklamacyjna

REGULAMIN REKLAMACJI

Sklep internetowy www.cabshop.pl

I. Identyfikacja sprzedawcy

1.1. Niniejszy Regulamin Reklamacji (zwany dalej także „RP”) reguluje stosunki prawne pomiędzy firmą

Nazwa firmy: CAB Media sro
Siedziba: Mäsiarska 17, Levoča 054 01, Republika Słowacka

Zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Miejskiego w Koszycach, Wydział Sro, numer wpisu 27664/V

Numer identyfikacyjny: 46128948

VAT: 2023261768

Numer VAT: SK2023261768

Konto bankowe: 5142664040 / 0900, IBAN / SWIFT: SK43 0900 0000 0051 4266 4040 / GIBASKBX

Konto bankowe PL (zł) :IBAN / SWIFT: GB91 TRWI 2314 7024 8733 40 / TRWIGB2L

Sprzedający jest płatnikiem podatku od towarów i usług

(dalej także „Sprzedawca” lub „Sprzedawca”) oraz każda osoba będąca Kupującym produktów oferowanych przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sprzedawcy, a występująca w charakterze konsumenta w rozumieniu innych postanowień Ogólnych Warunków opublikowanych na stronie internetowej Strona internetowa Sprzedawcy i odpowiednie przepisy określające konsumenta, w ramach obowiązującego ustawodawstwa Republiki Słowackiej, w szczególności ustawy: Ustawa nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie niektórych ustaw z późniejszymi zmianami, ustawa nr., ustawa nr. 40/1964 Sb. Kodeks Cywilny z późn. zm., z wyjątkiem określonym w pkt. 4.4. niniejszego Procedury Reklamacyjnej, która reguluje stosunek prawny pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym niebędącym konsumentem.

1.2. Kontakt e-mailowy i telefoniczny dla Sprzedającego to:

E-mail: info@cabshop.sk

Tel. nr: +421904424400

1.3. Adres do składania reklamacji i odstąpienia od umów to:

CAB Media s.r.o., Mäsiarska 17, Lewocza 054 01, Republika Słowacka

II. Podstawowe postanowienia

2.1 Niniejsza procedura reklamacyjna reguluje stosunki prawne pomiędzy Kupującymi będącymi konsumentami a Sprzedawcą.

III. Skorzystanie z prawa od odpowiedzialności za wady

3.1. Kupujący może skorzystać z uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady tylko wtedy, gdy zgłosił wadę Sprzedającemu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 24 miesięcy od dnia odbioru rzeczy. Jeżeli wada nie zostanie w tym terminie zgłoszona, uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady wygasają.

IV. Odpowiedzialność za wady

4.1. Sprzedający odpowiada za każdą wadę, którą rzecz sprzedana posiada w chwili wydania, a która ujawni się w ciągu dwóch lat od dnia dostarczenia rzeczy.

4.2. Jeżeli przedmiotem zakupu jest rzecz zawierająca elementy cyfrowe, w której mają być dostarczane treści cyfrowe lub usługa cyfrowa ma być świadczona w sposób ciągły przez uzgodniony okres, Sprzedawca odpowiada za wszelkie wady treści cyfrowych lub usług cyfrowych. usługi, która następuje lub objawia się przez cały uzgodniony okres, nie później jednak niż w terminie dwóch lat od dostarczenia rzeczy zawierającej elementy cyfrowe.

4.3. W przypadku rzeczy używanej strony mogą ustalić krótszy okres odpowiedzialności sprzedawcy za wady niż w ust. 4.1 i 4.2, nie krótszy jednak niż rok od dostarczenia rzeczy.

4.4. Sprzedający odpowiada za wadę, którą rzecz sprzedana posiada w chwili wydania Kupującemu, a która ujawni się w ciągu 6 miesięcy od wydania rzeczy, jeżeli Kupujący nie jest konsumentem.

V. Prawa z odpowiedzialności za wady

5.1. Jeżeli za wadę rzeczy sprzedanej odpowiada sprzedawca, kupujący ma prawo usunąć wadę poprzez naprawę lub wymianę , prawo do odpowiedniego rabatu od ceny zakupu lub prawo odstąpienia od umowy kupna.

5.2. Kupujący może odmówić zapłaty ceny zakupu lub jej części do czasu wypełnienia przez sprzedającego swoich obowiązków wynikających z odpowiedzialności za wady, chyba że kupujący zalega z zapłatą ceny zakupu lub jej części w momencie wystąpienia wady. zauważył. Kupujący zapłaci cenę kupna bez zbędnej zwłoki po wypełnieniu przez sprzedającego swoich zobowiązań.

5.3. Kupujący może skorzystać z uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady, w tym z prawa zgodnie z pkt. 5.2., tylko wówczas, gdy zgłosił wadę w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia, najpóźniej do upływu terminu określonego w pkt. 4.1 do 4.3 niniejszego Procedury Reklamacyjnej.

5.4. Wykonywanie uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady nie wyłącza prawa kupującego do naprawienia szkody spowodowanej wadą.

VI. Wskazując na wadę

6.1. Wadę można zgłosić w dowolnej placówce sprzedającego, u innej osoby, o której sprzedający powiadomił kupującego przed zawarciem umowy lub przed wysłaniem zamówienia, albo w drodze porozumiewania się na odległość na adres siedziby sprzedającego lub miejscu prowadzenia działalności lub pod innym adresem, o którym sprzedawca poinformował kupującego przy zawarciu umowy lub po zawarciu umowy.

6.2. Jeżeli kupujący zgłosił wadę przesyłki pocztowej, której sprzedawca odmówił przyjęcia, przesyłkę uważa się za doręczoną w dniu odmowy.

6.3 Sprzedawca przekaże kupującemu pisemne potwierdzenie wady niezwłocznie po zgłoszeniu wady przez kupującego. W potwierdzeniu wady sprzedawca podaje termin, w którym wada zgodnie z § 507 ust. 1, ustawa nr. 40/1964 Zb. Kodeks cywilny w dotychczasowej wersji zostanie usunięty. Termin ogłoszony zgodnie ze zdaniem poprzednim nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia stwierdzenia wady, jeżeli dłuższy termin nie jest uzasadniony obiektywną przyczyną niezależną od Sprzedającego.

6.4. Jeżeli sprzedawca odmówi odpowiedzialności za wady, poinformuje kupującego na piśmie o przyczynach odmowy. Jeżeli kupujący udowodni odpowiedzialność sprzedającego za wadę za pomocą ekspertyzy lub opinii zawodowej wydanej przez osobę akredytowaną, osobę upoważnioną lub osobę powiadomioną, może on zwrócić uwagę na wadę wielokrotnie, a sprzedawca nie może odmówić odpowiedzialności za wadę; za wielokrotne krytykowanie wady, § 621 ust. 3, ustawa nr. 108/2024 Zb. nie dotyczy ochrony konsumentów oraz zmiany niektórych przepisów prawa ze zmianami. § 509 ust. 2 ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeks Cywilny ze zmianami.

6.5. Jeżeli przed zawarciem umowy lub jeżeli umowa zostaje zawarta na podstawie zamówienia kupującego, przed wysłaniem zamówienia, sprzedawca poinformował kupującego, że winę za wady można przypisać także innej osobie, działania lub zaniechania tej osoby są uważane za działania lub zaniechania dla celów odpowiedzialności za wady sprzedającego.

VII. Usuwanie usterek

7.1. Kupujący ma prawo wybrać usunięcie wady poprzez wymianę rzeczy lub naprawę rzeczy. Kupujący nie może wybrać sposobu usunięcia wady, który jest niemożliwy albo który w porównaniu z drugim sposobem usunięcia wady narażałby Sprzedającego na nieproporcjonalne koszty, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, a w szczególności wartość, jaką rzecz miałaby bez wadę, wagę wady oraz fakt, czy drugi sposób usunięcia wady nie powodowałby dla kupującego znacznych trudności.

7.2. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli naprawa lub wymiana nie jest możliwa albo wymagałaby nieuzasadnionych kosztów, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym okoliczności określone w pkt. 7.1. drugie zdanie.

7.3 Sprzedający naprawi lub wymieni rzecz w rozsądnym terminie od chwili, gdy kupujący wskazał wadę, bezpłatnie, na własny koszt i nie powodując dla kupującego poważnych trudności, biorąc pod uwagę charakter rzeczy i cel, dla którego kupujący zażądał przedmiotu.

7.4. W celu naprawy lub wymiany kupujący przekaże lub udostępni rzecz sprzedającemu lub osobie zgodnie z § 622 ust. 5 ustawy nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw z późniejszymi zmianami. Koszty przejęcia rzeczy ponosi sprzedawca.

7.5. Sprzedający dostarczy kupującemu na własny koszt naprawioną rzecz lub rzecz zamienną w ten sam lub podobny sposób, w jaki kupujący dostarczył wadliwą rzecz, chyba że strony uzgodnią inaczej. Jeżeli kupujący nie odbierze rzeczy w terminie sześciu miesięcy od dnia, w którym miał ją odebrać, sprzedający może rzecz sprzedać. Jeżeli jest to rzecz o większej wartości, sprzedający powiadomi kupującego z wyprzedzeniem o zamiarze sprzedaży i wyznaczy mu rozsądny dodatkowy termin na przejęcie rzeczy. Niezwłocznie po sprzedaży sprzedający zapłaci kupującemu kwotę uzyskaną ze sprzedaży rzeczy, po potrąceniu kosztów, które celowo poniósł na jej przechowywanie i sprzedaż, jeżeli kupujący skorzysta z prawa do udziału w przychodach w rozsądnym terminie określonym przez sprzedawcę w zgłoszeniu zamiaru sprzedaży rzeczy. Sprzedający może zniszczyć rzecz na swój koszt, jeżeli jej sprzedaż nie była możliwa lub spodziewany dochód ze sprzedaży nie wystarczy nawet na pokrycie kosztów, które sprzedawca celowo przeznaczył na przechowanie rzeczy oraz kosztów, jakie sprzedawca nieuchronnie musiałby wydać na swoją sprzedaż.

7.6. Sprzedający przy usuwaniu wady zapewni usunięcie rzeczy i montaż rzeczy naprawionej albo rzeczy zamiennej, jeżeli wymiana lub naprawa wymaga usunięcia rzeczy wadliwej, która została zamontowana zgodnie ze swoim charakterem i przeznaczeniem zanim pojawiła się wada. Sprzedający i kupujący mogą uzgodnić, że usunięcie rzeczy i montaż naprawionej lub zamiennej rzeczy zostanie wykonane przez kupującego na koszt i ryzyko sprzedającego.

7.7. W przypadku usunięcia wady poprzez wymianę rzeczy, sprzedającemu nie przysługuje prawo do odszkodowania za szkody powstałe w wyniku normalnego zużycia rzeczy oraz do odszkodowania za normalne użytkowanie rzeczy przed jej wymianą.

7.8. Sprzedawca odpowiada za wady przedmiotu zamiennego zgodnie z § 619 ustawy nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw z późniejszymi zmianami.

7.9 Kupujący ma prawo do rozsądnej zniżki od ceny zakupu lub może odstąpić od umowy kupna nawet bez wyznaczenia dodatkowego rozsądnego terminu zgodnie z § 517 ust. 1., ustawa nr. 40/1964 Sb. Kodeks Cywilny z późniejszymi zmianami, jeżeli

a) sprzedawca nie naprawił lub nie wymienił rzeczy,

b) sprzedawca nie naprawił lub nie wymienił rzeczy zgodnie z § 623 ust. 4 i 6 ustawy nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw ze zmianami,

c) sprzedawca odmówił usunięcia wady zgodnie z § 623 ust. 2 ustawy nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw ze zmianami,

d) rzecz ma tę samą wadę pomimo naprawy lub wymiany rzeczy,

e) wada jest na tyle poważna, że ​​uzasadnia natychmiastową obniżkę ceny zakupu lub odstąpienie od umowy kupna, lub

f) sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wynika, że ​​wady nie usunie w rozsądnym terminie i bez powodowania poważnych trudności dla kupującego.

7.10. Rabat od ceny zakupu musi być proporcjonalny do różnicy pomiędzy wartością rzeczy sprzedanej a wartością, jaką miałaby rzecz, gdyby była pozbawiona wad.

7.11. Kupujący nie może odstąpić od umowy kupna zgodnie z pkt. 7.9., jeżeli brał udział w powstaniu wady lub wada jest nieistotna. Na Sprzedającym spoczywa ciężar udowodnienia, że ​​Kupujący uczestniczył w powstaniu wady i że wada jest nieistotna.

7.12. Jeżeli umowa dotyczy zakupu kilku rzeczy, kupujący może od niej odstąpić wyłącznie w odniesieniu do rzeczy wadliwej. W pozostałych rzeczach może odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy nie można rozsądnie oczekiwać, że będzie zainteresowany pozostawieniem pozostałych rzeczy bez wady.

7.13. Po odstąpieniu od umowy lub jej części kupujący zwraca rzecz sprzedającemu na jego koszt. Sprzedawca zapewni usunięcie rzeczy zamontowanej zgodnie z jej charakterem i przeznaczeniem przed ujawnieniem się wady. Jeżeli sprzedawca nie usunie rzeczy w rozsądnym terminie, kupujący może zapewnić usunięcie i dostarczenie rzeczy sprzedającemu na koszt i ryzyko sprzedającego.

7.14. Po odstąpieniu od umowy sprzedający zwróci kupującemu cenę zakupu nie później niż 14 dni od dnia odesłania rzeczy sprzedającemu lub po udowodnieniu, że kupujący wysłał rzecz do sprzedającego, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. .

7.15 Sprzedający zwróci kupującemu cenę zakupu lub zapłaci mu rabat od ceny zakupu w taki sam sposób, w jaki kupujący zapłacił cenę zakupu, jeśli kupujący wyraźnie nie zgodzi się na inny sposób płatności. Wszelkie koszty związane z płatnością ponosi sprzedawca.

7.16 Sprzedającemu nie przysługuje prawo do odszkodowania za szkody spowodowane normalnym zużyciem rzeczy oraz do odszkodowania za normalne użytkowanie rzeczy przed odstąpieniem od umowy kupna.

VIII. Odpowiedzialność za wady wykonania cyfrowego

8.1. Sprzedawca odpowiada za wszelkie wady, jakie produkt cyfrowy posiada w momencie jego dostarczenia i które ujawnią się w ciągu dwóch lat od jego dostarczenia, jeżeli jest to produkt cyfrowy dostarczany jednorazowo lub jako zestaw pojedynczych produktów.

8.2. Sprzedawca usunie wadę realizacji cyfrowej w rozsądnym terminie po złożeniu przez Konsumenta reklamacji, nieodpłatnie i nie powodując dla konsumenta poważnych trudności, biorąc pod uwagę charakter realizacji cyfrowej i cel, dla którego konsument zażądał realizacji cyfrowej.

8.3. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli jej usunięcie nie jest możliwe lub wiązałoby się z nieproporcjonalnymi kosztami, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w szczególności wartość, jaką miałoby wykonanie cyfrowe bez wady oraz wagę wady.

IX. Odpowiedzialność za wady usług

9.1. Sprzedawca odpowiada za wszelkie wady usługi, które występują w momencie jej dostarczenia i które ujawnią się w ciągu dwóch lat od wykonania usługi.

9.2. Przy wykonywaniu uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady usług stosuje się przepisy art. VI niniejszego Procedury Reklamacyjnej

X. Postanowienia końcowe

10.1. Niniejsza Procedura Reklamacyjna stanowi integralną część Ogólnych Warunków i Zasad oraz instrukcji dotyczących ochrony danych osobowych niniejszego Serwisu. Dokumenty – Ogólne warunki handlowe oraz Zasady i instrukcje dotyczące ochrony danych osobowych niniejszego Serwisu publikowane są w domenie Serwisu Sprzedawcy.

10.2. Niniejsza Polityka Reklamacji obowiązuje i obowiązuje w chwili jej opublikowania na stronie internetowej Sprzedawcy w dniu 23 stycznia 2025 roku.

 

Ten sklep internetowy posiada certyfikat https://www.pravoeshopov.sk